Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av tinkis - 6 augusti 2009 22:43

Här kmr ett inlägg om plättar ! (:

Intresseklubben måste anteckna !


Plättar är en maträtt som steks i stekpanna eller i speciella plättlagg. Färdiggräddade plättar kan köpas i matvaruaffärer. Man kan välja mellan vanliga, blod-, morots- eller spenatplättar.

I norra delarna av Sverige och i Finland betecknar plättar både stora och små tunna pannkakor, de mindre kallas frekvent småplättar för att särskilja dem från de stekpannsstora.

I svenska språket förekommer ordet i idiomet lätt som en plätt. Lättheten syftar inte på plättens vikt, utan dess lätthet att tillaga.

Ett tips plättar är väldigt gott till sylt blandat med grädde! (Oj vad liten texten blev)

Tack för att ni läste det mest intressanta inlägget på min blogg! (=

Kramiz <3

Av tinkis - 6 augusti 2009 13:34

Ääääntligen har sommarvärmen kommit !

Har längtat som tusan ! (:


Imorse var jag ute å sprang md Emma&Matilda .

Efter dt åkte vi och badade . På krrsjön .

Vi var där nårra timmar å hade aaaskuul !!

Måste göras om tjejer .


Men nu ska jag till mormor å äta pizza (:

Ses :*<333

Presentation

Omröstning

Kmr du gå in på min blogg igen ?
 Väldigt ofta!
 Ibland
 Någon gång ...
 Kanske
 ALDRIG!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards