Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

roligahistorier

Av tinkis - 23 augusti 2009 20:03

Vitsdags !


När man blandar mjöl och vatten blir det lim. Men när man tillsätter ägg och socker blir det en kaka! VART tar då limmet vägen? Det skall jag berätta: Det är det som får kakan att sätta sig på baken, höfterna och magen... :)


--------------------------------------------------------------------------------------


Två kompisar var på bilsemester i Louisiana. När de närmade sig staden Natchitoches blev de oense om hur namnet uttalades. De diskuterade fram och tillbaka tills de stannade för lunch. När de beställde frågar de tjejen bakom disken:
- Innan vi beställer kan du avgöra en tvist vi har? Var snäll och uttala var vi är... väldigt långsamt!
Tjejen lutar sig fram över disken och säger:
- Buuurr-geeeerrrr-Kiiiinnnnggg.


--------------------------------------------------------------------------------------


It’s nice to be important.
But it’s more imporant to be nice.


--------------------------------------------------------------------------------------


En pappa åkte tåg med sin lille son. Det var sommar och kupefönstret var öppet. Pappan beslöt att skoja med pojken och gömde hans mössa bakom ryggen. När pojken frågade efter mössan, sa pappan:
- Mössan blåste ut genom fönstret, men om du blundar och visslar, kanske den kommer tillbaka. Pojken blundade och visslade allt vad han kunde, och pappan satte mössan på pojkens hvuud.
Efter ett tag tog pojken pappans hatt, kastade ut den genom fönstret och ropade:
- Vissla,pappa, vissla!


--------------------------------------------------------------------------------------


- Tänk vilken frihet det är att orientera!
- Det är väl ingen frihet. Kontroller överallt!


--------------------------------------------------------------------------------------


Frun ställer sej naken framför den stora sovrumsspegeln.
- Älskling? säger hon, jag ser en gammal kvinna i spegeln här. Ansiktet är rynkigt, tuttarna hänger nästan till midjan, och min rumpa säckar en kilometer, jag har feta ben och armarna är sladdriga.
Hon vänder sig till sin man och säger:
- Säg nåt positivt så jag mår bättre!
Han tänker allvarligt en stund innan han svarar:
- Det är i alla fall inget fel på din syn...






 
 
Ingen bild

Gittis

23 augusti 2009 22:13

Roliga historier. Tror Du lilla Smilla skulle gilla Mimer ?
Gittis

 
Ingen bild

Gittis

23 augusti 2009 22:15

Jag menar lilla Selma.
Gittis

 
Ingen bild

Gittis

24 augusti 2009 08:18

Oj, vilka härliga historier, den där med Burger King var jätterolig.
Gittis

 
Ingen bild

Gull-Britt

24 augusti 2009 11:07

Den var bra!! Och säkert sann.
Så fint du hade gjort i rummet förresten. Det var jättemysigt att ha er här.
Kram kram

 
Ingen bild

Gull-Britt

24 augusti 2009 11:10

Hej igen!
Jag såg bara den första historien först. Sen fick jag se att det var fler och alla var faktiskt mycket bra. Fler sådana.
Kram igen

 
anonym81

anonym81

24 augusti 2009 22:29

Hej

tack för din kommentar.
Du har också mycket fin sida.
Kommer säkert att titra in hit fler gånger.
Välkommen in til min sida igen.
kramen

http://anonym81.bloggagratis.se

 
The Miracle

The Miracle

24 augusti 2009 22:40

Hejsan!

Vad brukar du drömma om då? :)

Själv har jag en drömtydningsbok, men det står inte så mycket i den, plus att den inte har så många sidor.
Men det står ju en del på nätet också.

Nej, det är inte jag som har skrivit om Livsinstruktionerna, hittade det på en sida, och tyckte att den var bra.

The Miracle kallar jag mig för att jag föddes väldigt tidigt, så jag hade 50% chans att överleva..
Så jag tyckte det passade in.

Kram på dig.


http://abimopectore.bloggagratis.se

 
Mamma

Mamma

25 augusti 2009 12:55

Jag tror Mimer skulle skrämma livet ur lilla Selma ;)

http://Beabloggar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tinkis - 6 september 2009 12:14

Av tinkis - 6 september 2009 11:07

Vad tyckar ni om 'svininfluensan' (eller vad man nu kallar det) !? Är ni rädda för det!?   Kan man säga att jag är, iaf liite x') Jag har lite bacillskräck xD...   Det pratas ju jättemycket om folk som dör osv ...   Kommentera vad NI tyck...

Av tinkis - 6 september 2009 10:59

Hejj!   Jag känner att jag är ganska databeroende... Det känns som att jag sitter vid datan jättemycket men ändå så skriver jag inte tillräckligt mede inlägg på bloggen... :O   Men här kommer iaf ETT inlägg:   Är sjuk idag... Men jag tror ändå att ja...

Av tinkis - 5 september 2009 17:33

Heeejj :)<3   Är hemma från Sållaren nu... Guu, vad kul vi hade x'). Men det var ganska läskigt oxå... Vi bodde i ett hus i skogen på en ö & det var kolsvart när vi skulle lägga oss! Alla var typ jätterädda & nästan ingen kunde sova...   På m...

Av tinkis - 3 september 2009 19:52

Idag har det varit friidrottsdag! :D   Bara dom bästa i klassen kom med i staffetten & det gjorde jag! :) VI VANN!!!!   Här kommer vårann fina hejarramsa: 6C AHA 6IGA AHA! 6C AHA 6IGA AHA!   Men av alla grenar så kom vi 2a! Men det är bara töntigt at...

Presentation

Omröstning

Kmr du gå in på min blogg igen ?
 Väldigt ofta!
 Ibland
 Någon gång ...
 Kanske
 ALDRIG!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards